Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Motor sejlads som afslutning på sommertogtet

Mou – Virksund Fredag den 26-7-13, sol, 20 -30 grader, 0 – 3 m/s SØ – NØ, 65 sømil

Der var planlagt transportsejlads hjem til Virksund, samtidig med at der skulle ordnes og rengøres.

Endnu en fantastisk morgen at stå op til.. Skyfrit og blikstille. Der kunne forventes motorsejlads hele dagen, så det var blot at blive vasket og barberetog så afsted. Kl 06:30.

Morgenmad og kaffe blev lavet og indtaget i Langerak. Kun få både på vandet. Hastigheden blev afpasset efter at kunne komme igennem Limfjordsbroen kl 09:00, som er første åbning efter spærretiden. Teakdækket blev vasket i sæbespånevand. Da jeg nåede broen havde jeg også fået skyllet cockpit, men manglede resten.

Jernbanebroen åbnede for os kl 09:11, så det gik for en gang skyld stærkt. Flicka blev sejlet ind til Aalborg Sejlklubs havn for at bunkre diesel og vand, da det meste var blevet brugt til at skylle cockpit med. Den resterende del af dækket blev skyllet med klubvand og det blev rigtig fint. Fladt og blank vand ventede i Limfjorden. Lidt efter Dynen, der hvor mågerne kan gå på vandet, lå nogle sæler med hale og hoved lige over vandet og nød det.

Jeg har aldrig set så meget trafik i Limfjorden. Svenske, tyske, norske, hollandske og danske både på vej ind og ud af fjorden. Der var så meget trafik, at det var nødvendigt konstant at holde udkig og korrigere selvstyrerens kurser. Så det var svært at komme til at lave noget fornuftigt. Men jeg fik da bordet taget af og dørken. Jeg skulle have hævet bildge pumpens føler, da den starter med at pumpe, selv hvis der næsten ingen vand er på kølsvinet. Efter flere forsøg lykkedes det mig at få en passende højde på føleren, men så var jeg også nået til Aggersund 13:31 og kom med i den åbning.

Imens var frokostforberedelsen også i gang. Op med bordet, tallerken, bestik og serviet. Man kan lige så godt lave det lidt hyggeligt mens man hører på Volvoens spinden. Det blev til en lækker frokost bestående af romanisalat, flager af parmesanost, olivenolie, vilde løg, 2 grillpølser og hytteost. De både jeg kom forbi, kiggede noget og grinte, når de kunne se, jeg sad og spiste med kniv og gaffel, mens jeg sejlede.

Vejrudsigten havde kun lovet lidt sol og en del skyer. Jeg skal sandelig love for at de tog fejl igen. Masser af sol og næsten ingen skyer. Det var pottevarmt, 30 garder i skyggen. Jeg nød at kunne være iført adamkostume. Det var så varmt at jeg fik en spontan lyst til at bade. Som sagt så gjort. Maskinen blev stoppet og jeg svømmede rundt i havblik vand, der var 25 grader ved Rind Grund. Code 0 blev pakket væk mens den var helt tør. Det er mærkeligt at se Limfjorden så stille. Normalt går blæsten frisk over Limfjordens Vande. ETA Virksund 18:49.

 

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: