Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Mors Cup

Flicka III fik en 3. plads i sit løb foran en X34 og en X33.

Fredag tog Erling, Anne-Marie og Skipper fra Virksund kl 13:30 og var i Thisted kl 19:00 efter en frisk sejlads i frisk vind med kryds over Thisted Bredning, som sædvanligt. Lørdag morgen kl 06:45 påmønstrede Bjarke og John og vi spiste morgenmad sammen i klubhuset inden vi satte kursen mod Vildsund, hvor starten gik kl 10:30 på den 51,5 sm lange rute rundt om Mors mod uret med mål i Thisted. Starten gik i 4 m/s med på bidevind fra SB. Til frokost var vinden øget i styrke og ved Dover Odde blæste det mellem 9 og 12 m/s fra SØ. Ned mod Dover Odde havde vi haft stor glæde af Code 0, der gorde at vi kunne følge trop, men på krydsene gennem det snævre farvand syd for Mors tabte vi terræn, men fulgtes længe med de 2 X-både. Ved Sallingsundbroen havde vi ikke trimmet krydsstellet særligt godt og X34 trak fra, men vi fik den indhentet lige før Feggesund, hvor vi lagde stor afstand til den hen over Thisted Bredning, hvor vi for en gang skyld havde vinden ind agten fra. Vi kom i mål efter godt 8 timer, hvilket var OK, men vi har klart store problemer med at sejle vores DH-mål hjem. Lørdag aften dukkede Kirsten op, og vi spiste alle sammen Chilli con Carne med rødvin i bådhallerne, hvor der var hygge og præmieuddeling. Kristian fik en flot 1. plads i sit løb med Olivia (HR34). Søndag sejlede John og Skipper Flicka III hjem efter at Kirsten og Nessie tog til søstertræf i Skanderborg. Vi nød de 36 sm hjemsejlads for fulde sejl og eksperimenterede med sejlføring og sejltrim. Vinden var for det meste svag, hvor vi havde glæde af Code 0. Da vinden gik mere i vest og nordvest satte vi den 104 m2 store hvide spiler for første gang. Et fantastisk syn med det flotte Faurby Logo midt på spileren. Den trak helt vildt og vi spurtede af sted mod Hvalpsund, hvor vi lod den erstatte af Code 0 igen, men over hele Lovns Bredning sejlede vi med spileren igen, hvor vinden svingede fra 4 – 9 m/s og det gik fint uden problemer. En lærerig tur, hvor vi opdagede, at vi stadig har meget at lære specielt med at lære trim af de meget formstabile Elvstrøm Apex sejl.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox