Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Kalø Slotsruin

Lørdag den 7-8-15. 5 sømil, Sol, 22 grader, 6 – 8 m/s.

Kirsten var på arbejde lørdag formiddag i Viborg, men som følge af det dejlige august vejr havde vi besluttet at tage på en kort tur til Kalø.

Vi kom afsted kl 16 i en dejlig frisk brise fra NV. Kaløvig er nu smuk, med Mols Bjerge på styrbord og Kalø halvøen på bagbord. Fortøjet og Fornøjet gik vi mod Kalø aften fin cykel gangsti, som løb på landevejens nordside. Der var spændende grøftekanter med vil dansk oregano og vilde brakmarker. Gåturen ud på tangen på den gamle midaldervej er en passende optakt til den høje halvø. Ruinen er imponerende stor, tykvægget og stemningsfuld. Det velbevarede gårdanlægs murrester tegner fortællingen om Erik Menveds store borg, som Valdemar Atterdal forbedrede. Vi fandt et hjørne, hvor der var læ og udsigt til Skødshoved og Aarhus mod syd og Agri Bavnehøj mod øst. Der indtog vi vores blå colaer.

Mod nord så vi fire tårnfalke, der musede over krat og eng. På vej tilbage så vi en H-båd, der grundstødte. Om det varmet varsel, vides ikke, men vi så en majestætisk bulmeurt øst for middelaldervejen.

Tilbage i Nappedam blev angus grillet og vi hjalp lidt på den spanske økonomi med lidt spansk rødvin.

Kirsten så ålekrage som sad på toppen af en sejlbåds mast. En såkaldt Topskarv. Den slukørede H-båd kom sikkert i havn med mutter ved rorpinden.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox