Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

2. plads i Mors Cup

Fredag den 8. Juni 2012. Byger, 10 – 15 grader. 2-5 m/s fra SØ – V. 37 sm. Transportsejlads Virksund – Thisted. 6 timer.

John, Jens-Henrik og skipper påmønstrede Flicka III med proviant og sejlertasker kl. 13:45 – kl 14:03 kastede vi los. Regnen silede ned, og vi krøb i ly og lod Pentaen og selvstyreren klare arbejdet frem til Sundsøre, hvor regnen heldigvis stoppede. Her fik vi så meget vind, at vi kunne gå for sejl op gennem Porten og helt frem til Feggesund, hvor Pentaen tog over igen indtil vi var i Thisted kl 20:00, hvor Kristan og Kaare havde “reserveret” en pæleplads til os. Vi fik løbspapirer og nummer 64 – vores sejlnummer Vi kunne se, at vi var sat i løb med nogen skrappe både med den sene start kl 10:30. Det gav selvfølgelig anledning til megen sejlersnak om de svære odds. Vi var oven i købet sat i løb med min gode partner, Flemming Nauntofte, Hanse 37 – Adeline fra Hvalpsund. Han skulle dog heldigvis sejle lidt stærkere end os, så kunne vi bare følge med ham, ville det være OK.

Lørdag den 9. Juni 2012. Skyet og finregn, 12-16 grader. 8 – 14 m/s fra S. 50 sm. Mors Rundt mod uret.

Anne-Marie var tidligt klar til påmønstring og fælles morgenmad i klubhuset, så vi havde god tid til at gøre skib og mandskab klar til turen. I Vildsund nåede vi lige at se, at Kristian med Olivia fik en perfekt start kl 09:30 og vi kunne cirkle rundt en time og forberede os på vores start. Vi fik også en kanongod start, men Jens Mølgaards X50 kom hurtigt op og tog vores luft, så vi valgte at krydes over for at få fri luft, og havde gode kryds sydpå mod Doverodde. Vi gik ca 30 grader til vinden og ca 7 knob, så vi fulgte godt med fortroppen af hurtige både og var forreste båd i vores løb, da vi rundede kosten ved Doverodde. Der havde været fulddtids arbejde for hele mandskabet, så efter drejet mod øst fik vi lige tid til de officielle sandwich, inden vi skulle krydse sydpå mod Agerø. Vi fulgtes med Mathis fra Aalborg, som planede sig vej frem med Mathisen ved roret. Vi havde stadig Flemming med Adeline, med det smukke mørkegrå fribord, godt bag os, hvad vi ikke var utilfredse med. Den store mørkeblå Bavaria 50 fra Thisted kunne vi også følge med, men med slæk på skøderne op mod Sillerslev Øre kom Bavariaen forbi og Flemming fik kontakt med os, da de bedre kunne udnytte den hårde vind med genoaen. Ved Øret kunne vi dog falde så meget af, at vi satte spiler med 120 grader til vinden og hu-ha hvor det gik mod Feggesund op langs på østsiden af Mors med 8,5 – 11 knob. Lidt før Sallingsundbroen gik en knude på spilernedhalet op og stagen gik i vejret med et smæld, men vi fik den ned igen ved at montere barberhalet på luv skøde. Vinden svingede mellem 8 og 15 m/s, så der var enormt træk i skøderne og båden blev trukket op på toppen af bølgerne og ind imellem surferede vi. Adeline kom nærmere og lagde sig i vore luv side og tog vores vind, men vi udnyttede, at vinden flovede lidt og trak til luv, så de blev tvunget øst om en grund og nogle fiskegarn og måtte bomme og krydse over mod vest med deres assymetriske spiler. Adeline og Bavaria 50eren var godt bag os igen, da vi nåde kosten ved Feggesund og kunne tage spileren ned på en plat lænser lige inden mærket. Herefter kunne vi lige akkurat gå ned gennem Feggesund på et langt kryds. Så kunne vi falde af mod Thisted og vinden rummede lidt, så vi kunne desværre ikke på dette ben, holde samme fart som Flemming, der lige netop overhalede os inden mållinien ved klubhuset, men vi vidste dog, at vi havde slået ham med mindst 10 min på præmietiden. John mente, at det var gået så godt, at vi havde vundet vores løb, og vi var meget tilfredse med vores sejlads, hvor vi kun få gange ikke havde performet optimalt. Kirsten og Nessie tog imod os på broen, og vi fik ryddet op og hygget os lidt inden den fælles sejlermiddag i bådhallerne, hvor de viste Danmarks sejr over Holland 1-0 live på storskærm, samtidig med at vi spiste Chilli-con-carne og drak italiensk rødvin – Barbaresco. Flemming og hans crew ønskede os til lykke og var ogaså misundelige på de hvide Pelle P jakker. Kl 21:00 var der præmieuddeling, hvor det blev afsløret at Olivia havde vundet sit løb, og at Flicka III fik en 2. plads, kun 3 minutter på præmietiden efter en X332. Kun 03:31 minutter på 8 timer – ærgerligt, men vi var stolte alligevel. Anne-Marie tog hjem og vi andre faldt “døde” om vores køjer. Se resultatlisten.

Søndag den 10. juni 2012. Skyet, 12 – 16 grader. 4 – 8 m/s S – SV. Hjemsejlads Thisted – Virksund 37 sm. 6 timer.

Vi sov “længe”, hvilket vil sige til 07:30. Det havde regnet det meste af natten, men nu var det lyst gråvejr. Morgenmad i klubhuset og farvelkys til hustru, hund og C1. Vi lagde fra kl 09:00 og var på plads i Virksund kl 15:00. Fra Thisted til Feggesund havde vi stor glæde af Code 0 i den lette søndenvind og Jens-Henrik overtog rortjansen. Kryds ned mod Livø. John og jeg gjorde en opfindelse ved at lave et indhal på fokkeskødet fra en blok lige foran mastefoden, så vi kunne gå 2-3 grader højere! Den glæder vi os til at prøve af på onsdag. Ud for Livø døde vinden næsten, og vi kunne spise frokost om læ akkompagneret til de 3 lækre dieselcylindre, der trak os ned til Færker Odde, hvor den lovede sydvestenvind satte ind med 5-6 m/s og vi kunne fortsætte til Sundsøre på et langt ben med vinden foran for tværs. Ned gennem sundet med kryds og efter Knudshoved trak vi Code 0 op igen og gik mod Ulbjerg Klint på en agten for tværs med 7 – 8,5 knob. Vel i havn og klargjort båd kunne vi tænke tilbage på 3 fantastiske sejlerdage, der vejrmæssigt havde tegnet dårligt, men havde udfoldet sig med rigtig gode sejleroplevelser.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox