Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Hjem til Virksund

Søndag den 5. juni.

Solen glitrer i duggen og vandet er som olie.

Forude venter Limfjorden, hvor vi gik til Aggersund for motor.

Broen blev åbnet for os kl 13:03 og vi gik ind til Løgstør for at lufte skibshunden samt spise frokost. Det hjalp, for da vil lagde fra var der en laber brise fra Nord, som bragte os videre for halvvind og elefantøre lige til vi kom til Rind Grund.

Da døde vinden helt for derefter at dreje i øst som lovet og blive til en brise.

Det gik herefter fint, hvor både selvstyrer, rorgænger og sejltrimmer blev prøvet af.

Efter at have rundet Knudshoved gik vi mod Løkkedyb, da vi ikke kunne holde Trangmanden op, men måtte tage et kryds mod nord på ½ sm.

Hvor var det skønt at være i velkendt vand og landskab.

På mobilen fik vi at vide af Ole Boel , at han havde sørget for at frigøre vores plads nr. 708 på bro 7, som vi let kunne glide ind på kl. 19:00 efter 54 sm sejlads med et gennemsnit på 6 knob alt inklusive og i alt 536 sm siden søsætningen.

En fantastisk jomfrusejlads, hvor alt blev prøvet i alt slags vind fra stormende kuling til let vind.

Flicka III er i sikker havn.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox