Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

31. maj

Vi havde kun 32 sm til Ågårdstrand i Norge, så vi sov længe – jeg stod op 06:15. Vi tog den med ro i den lyse grå morgen med regndråber på stag og sejl. Næsten ingen vind, men lun og mild. Midt på formiddagen gik vi ud mellem skærerene med kurs mod den Norske kyst på vestsiden af Oslofjorden. Vinden vor ØNØ med en kraftig sydgående strøm, der satte os 15 – 20 grader. Code 0 blev sat og vi gik mellem 6 og 7,5 knob gennem vandet i 3 – 4 m/s fra NNØ. De andre får mul i morgen onsdag, hvis vinden er lige så svag, som de lover. Det var smukt at sejle op gennem Oslofjorden mellem øer og skær. Strækningen blev trods strøm og svag vind tilbagelagt på ca. 5 timer. Solen kom frem til sidst, og vi har alle tre røde kinder, der skyldes solen og ikke de 17 grader varme øl. (Køleboksen virker fortsat ikke). Åsgårdstrand viste sig at være en lille hyggelig havn, med masser af plads til gæstesejlere – vi var lige ved at tro, at sejladsen var aflyst, men fik bekræftet af en hyggelig fyr fra sejlklubben, at det var skam rigtig nok i morgen, men at det store rykind kommer først i morgen. Besætningen er i øvrigt skuffet over at Faurby Yacht ikke udnytter vores deltagelse bedre til markedsføring i Norge – de havde forventet at blive modtaget af den Norske forhandler og stort presseopbud! Bl. a. er de meget skuffet over at ikke også hele besætningen har fået de flotte hvide Pelle jakker. Vi har spist elgbøffer til aften og drukket boksvin. Mens vi sejlede herop, var der ro til at gøre bøden klar til i morgen. John har ryddet op i de store kistebænk – han er simpelthen super til at holde orden og humør på besætningen. Kristian døjer med sin forstuvede fod fra Rotholm kapsejladsen, hvor han fald over sit skødepunkt! Alle glæder sig til morgen, hvor Danmark er repræsenteret med én båd, Sverige med 3 både og Norge med 265 sejlbåde – den ene større end den anden. Ruten går ned langs Svenskekysten til lidt nord for Lysekil, hvorefter vi går over mod Grenen, i alt 110 sømil (200 km = 16 timer i Flicka III?). Vi ses i Skagen.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox